Szczegółowe warunki gwarancji
GWARANT:
JPR AQUA Sp. z o.o.
ul. Chopina 21, 43-170 Łaziska Górne
NIP: 8842779695
KUPUJĄCY:
odbiorca dóbr, wyrobów (Klient)
ROZDZIAŁ I – POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Spółka JPR AQUA jako producent deklaruje, że wyroby wydawane kupującemu są wolne od wszelkich wad fizycznych i spełniają warunki dyktowane dedykowanymi przepisami prawa (w szczególności normami europejskimi).
- Spółka JPR AQUA nie odpowiada za dobór poszczególnych wyrobów do Inwestycji. Profesjonalne porady ze strony pracowników spółki mają jedynie charakter sugestywny.
- Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
ROZDZIAŁ II – ODPOWIEDZIALNOŚĆ GWARANTA
- Gwarancja obejmuje wyłącznie wady wyrobów z tworzywa sztucznego firmy JPR AQUA wytworzonych w technologii formowania rotacyjnego, które zostaną zgłoszone po dacie dostawy/odbioru wyrobu, aż do czasu upływu terminu gwarancji.
- Gwarancją objęte są wyłącznie wady i uszkodzenia powstałe z przyczyn tkwiących w wyrobie, które uniemożliwiają jego użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem określonym w dokumentacji techniczno-ruchowej wydawanej do każdego wyrobu.
- Gwarancją nie są objęte żadne inne roszczenia poza wymienionymi powyżej w punkcie 1 i 2 niniejszego rozdziału (w szczególności roszczenia dotyczące rekompensaty kosztów związanych z demontażem i ponowną instalacją wyrobu).
- Gwarancja nie obowiązuje w przypadku, gdy:
– Inwestor/Instalator (kupujący) nie przestrzega wytycznych zawartych w dołączonej do każdego urządzenia dokumentacji techniczno – ruchowej, w szczególności dotyczących instalacji urządzenia, a także zasad konserwacji i jego obsługi podanych przez producenta,
– Inwestor/Instalator (kupujący) samowolnie, bez wiedzy producenta, wprowadzi w urządzeniu zmiany techniczne/technologiczne,
– urządzenie jest wykorzystywane do celów innych niż wskazany przez Producenta w dołączonej do każdego wyrobu dokumentacji,
– dany wyrób został niewłaściwie dobrany do wymagań i warunków panujących na miejscu inwestycji (w szczególności zbyt małe przepływy urządzeń w stosunku do zapotrzebowania),
– zidentyfikowano działanie sił przyrody (atmosferycznych i geologicznych) niezależnych od producenta,
– zidentyfikowano uszkodzenia mechaniczne spowodowane przez Klienta lub osoby trzecie (UWAGA! Nie dopuszcza się w szczególności: toczenia lub przeciągania urządzeń po podłożu, zrzucania urządzeń ze skrzyni ładunkowej lub z krawędzi wykopu na jego dno, posadowienia w wykopie uprzednio nieprzygotowanym – zawierającym elementy mogące uszkodzić urządzenie, posadowienia wyrobów w warunkach specjalnych bez dodatkowych zabezpieczeń, o których mowa w dołączonej do każdego urządzenia dokumentacji, umieszczenia bezpośrednio nad urządzeniami prefabrykatów betonowych),
– Inwestor/Instalator (kupujący) nie wykonał dokumentacji zdjęciowej prac zanikających,
– Inwestor/Instalator (kupujący) nie posiada udokumentowanych przeglądów serwisowych.
ROZDZIAŁ III – OKRES GWARANCYJNY
- Producent udziela gwarancji na okres wskazany w dokumentacji techniczno –ruchowej (punkt ogólne warunki gwarancji) dołączonej do urządzenia. Okres ten najczęściej wynosi 10 lat licząc od daty sprzedaży wyrobów kupującemu / odbiorcy.
- Dla produktów, dla których producent nie wydaje dokumentacji techniczno – ruchowej (pozostałe urządzenia, akcesoria) – okres gwarancji wynosi 12 miesięcy licząc od daty sprzedaży wyrobów kupującemu/odbiorcy.
ROZDZIAŁ IV – POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Wada/-y wyrobów muszą być zgłaszane pisemnie bezpośrednio do producenta pocztą tradycyjną (adres: Ul. Chopina 21, 43-170 Łaziska Górne) lub drogą mailową (adres biuro@jpr-aqua.pl) niezwłocznie po dostrzeżeniu wad/-y, najpóźniej w terminie do 5 dni roboczych od dnia dostrzeżenia wad/-y.
- Czas reakcji producenta na prawidłowo przekazane zgłoszenie reklamacyjne wynosi 10 dni roboczych od dnia odbioru przez Producenta zgłoszenia reklamacyjnego. Całkowity czas na rozpatrzenie reklamacji i wydanie protokołu reklamacyjnego wynosi maksymalnie 30 dni roboczych (z możliwością wydłużenia w przypadkach niezależnych od gwaranta). Czas na naprawę/wymianę wyrobów wadliwych to maksymalnie 20 dni roboczych od dnia uznania reklamacji.
- Brak szczegółowego opisania wady, okoliczności jej powstania, brak przedstawienia karty gwarancyjnej, a także nieuzupełnienie wymaganych przez producenta w postępowaniu reklamacyjnym informacji dodatkowych dotyczących wad/-y i samego urządzenia, może skutkować opóźnieniami w rozpatrzeniu reklamacji w związku z brakiem odpowiednich danych niezbędnych do identyfikacji wyrobu.
- Producent jako gwarant zastrzega sobie prawo do oceny i kwalifikacji zgłoszonych wad.
- Kupujący jest zobligowany do zabezpieczenia wyrobu, w którym wykryto wadę/-y do momentu dokonania oględzin i niezbędnych badań przeprowadzonych przez gwaranta. Gwarant może dokonać oględzin i badań w terminie do 20 dni roboczych od momentu otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego – strony powinny ustalić dogodny termin. Kupujący jest zobligowany do umożliwienia przeprowadzenia oględzin i badań przez gwaranta, w przeciwnym wypadku uznaje się, że Kupujący odstąpił od reklamacji.
- Uprawniony przedstawiciel producenta decyduje o możliwości naprawy wyrobu uszkodzonego w miejscu inwestycji. Czas usunięcia usterki wynosi 14 dni roboczych od dnia uznania zgłoszenia reklamacyjnego przez producenta. Okres ten może ulec wydłużeniu w zależności od wielkości reklamowanej partii. W przypadku uszkodzenia, które nie nastąpiło z winy producenta lub w przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacyjnego czynności takie jak: dojazd, wizja lokalna, naprawa urządzeń – są odpłatne.
ROZDZIAŁ V – POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Z gwarancji skorzystać można pod warunkiem uiszczenia całkowitej zapłaty za wyrób, zgodnie z ustalonymi między stronami warunkami handlowymi.
- W przypadku wystąpienia sporów wynikających z niniejszej gwarancji sądem właściwym dla ich rozstrzygnięcia jest sąd właściwy dla gwaranta.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi szczegółowymi warunkami gwarancji stosuje się odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny.